Cele przeprowadzania badań marketingowych dań gotowych
Rynek dań gotowych dynamicznie się rozwija, co wynika przede wszystkim ze zmiany stylu życia Polaków, w tym mniejszej ilości czasu na ich samodzielne przygotowywanie. Popularność poszczególnych typów produktów znacząco się jednak w tym segmencie różni, dlatego też tak ważne jest przeprowadzanie badań marketingowych dań gotowych, które pozwalają poznać preferencje konsumentów.
Preferencje zakupowe konsumentów
Badanie marketingowe dań gotowych skupia się przede wszystkim na dogłębnym poznaniu potrzeb zakupowych oraz motywów przyświecających decyzjom podejmowanym przez klientów. W tym segmencie sprawdza się więc m.in. to, które produkty nabywane są najczęściej.
Z badania marketingowego dań gotowych zrealizowanego przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat® wynika, że zazwyczaj są to dania tradycyjne. Popularnością cieszą się też produkty mrożone wśród których przodują pierogi z mięsem.
Klienci mogą mieć też swoje wymagania w zakresie tego, w jakich opakowaniach mają być one sprzedawane. Chodzi tu m.in. o wielkość, gdyż zwłaszcza zbyt duża gramatura może zniechęcać do zakupu.
Motywy zakupowe klientów
Kolejną kwestią, którą pozwalają sprawdzić badania marketingowe dań gotowych jest to, dlaczego konsumenci wybierają tego typu produkty. Motywów zakupowych może być oczywiście wiele, od wygody, przez upodobanie smaku, aż po brak czasu na samodzielne przygotowywanie potraw.
Jakie są jednak bezpośrednie korzyści z uzyskania tego typu informacji? Najważniejszą jest to, że poznanie motywów zakupowych pozwala kreować efektywniejsze komunikaty marketingowe. Dzięki temu reklama jest skuteczniejsza, a klient jest bardziej usatysfakcjonowany ze znalezienia produktu trafiającego w jego upodobania.
Poznanie elastyczności cenowej
Cena produktu to ważne kryterium na podstawie którego klient dokonuje wyboru konkretnych produktów. Producent także może to sprawdzić dzięki badaniu marketingowemu dań gotowych, zwłaszcza wtedy, gdy planowane jest wprowadzenie artykułu na rynek lub gdy od dłuższego czasu zauważalny jest spadek sprzedaży.
Poznanie elastyczności cenowej sprawia, że producent może sprawdzić, jaka jest maksymalna kwota, którą za dany produkt klienci byliby w stanie zapłacić, a jednocześnie taka, która pozwala na notowanie zysków.
Uatrakcyjnienie produktów
Wiele jest osób poszukujących konkretnych rodzajów dań gotowych, których potrzeby są niezaspokojone. Przykładem jeszcze jakiś czas temu były dania wegańskie, choć obecnie są one już dostępne i notują wzrosty sprzedaży.
Badanie marketingowe dań gotowych pozwala więc skontrolować, jakie są niezaspokojone wymagania w grupie docelowej i tym samym tworzyć produkty wpisujące się w te potrzeby.
Cele realizacji badań marketingowych dań gotowych są jak widać bardzo różnorodne i informacje z nich płynące stanowią bazę do planowania zarówno krótkoterminowych, jak i długoterminowych planów strategicznych. Jeśli są Państwo zainteresowani ich realizacją, zachęcamy do kontaktu z Centrum Badawczo-Rozwojowym Biostat®.